loading...

مجله چای و دمنوش

بازدید : 49
يکشنبه 20 تير 1400 زمان : 11:14

ماسالا چای: چای ادویه دار جهانی شد - و چگونه می توان آن را درست کرد

در بیشتر خانوارهای هند ، روز پس از استحمام ، نماز و صبحانه آغاز می شود. اما برای من ، حتی در سن جوانی و مذهبی بودنم ، همیشه چای پیش خدا قرار گرفته است. این فقط یک فنجان چای یا یک کافئین نیست. هر روز صبح ، نوشیدنی گل مایل به قرمز من را از روز قبل درمان کرده و برای روز بعد آماده می کند. مقوی درمانی است که باعث تسکین و جوان سازی می شود.

خواندن این مطالب را نیز به شما توصیه می کنیم:

تاریخچه چای ماسالا

بهترین مارک چای ماسالا

ماسالا چای در ساده ترین شکل با برگ های چای سیاه ، شیر و غالباً آب تهیه می شود و با شکر و ادویه جات مانند زنجبیل ، دارچین ، میخک ، جوز هندی و فلفل سیاه مخلوط می شود. رایحه هایی که در عرض چند دقیقه از گرم شدن قابلمه هوا را پر می کنند ، مدت ها قبل از تماس اکسیر شیرین و تند با لب ، اثر نشاط آور دارند.

این احساسات شادی آور فقط وقتی تشدید می شوند که بعد از یک یا دو جرعه ، یک لقمه چیز خوش طعم - نان تست کره داغ ، یک سمبوسه یا گاستیای فافدا ، یک میان وعده آرد نخودچی ترد از گجرات اضافه می کنم.

همانند سایر محصولات اصلی شبه قاره هند ، ترکیب ادویه (chai masala) و روش تهیه آن با توجه به منطقه ، خانواده و فردی که دم می کند متفاوت است. برخی از آنها آب را جوشانده و سپس برگ چای و ادویه ها را قبل از افزودن شیر و شکر به آن اضافه می کنند (همانطور که رستوران دیشوم توصیه می کند) ، در حالی که دیگران آن را یکدفعه حباب می کنند. بعضی ها استفاده از ادویه کامل را ترجیح می دهند ، در حالی که دیگران - خانواده من نیز ترکیبی از ادویه های تست شده و سپس آسیاب شده را ترجیح می دهند.

جین پتی گرو ، مورخ چای می گوید: "اصلی این است که تعادل طعم ها درست درست شود ، به طوری که یک ادویه بر دیگری غلبه نکند." "همه باید هماهنگ باشد."

دستورالعمل های تهیه این مخلوط باعث افتخار و غالباً رازهایی است که از نزدیک محافظت می شوند. مادربزرگ 93 ساله دوست من کریش ، که مخلوط ادویه معروف خود را به دوستان و اقوام در سراسر قاره ها ارسال می کند ، این فرمول را حتی برای فرزندان خود فاش نمی کند

افسانه ها می گویند که ریشه های ماسالا چای به هزاران سال قبل برمی گردد که پادشاهی باستان در هندوستان کنونی به دنبال یک نوشیدنی دارویی بود. نوشیدنی که وی ایجاد کرد شامل چای نبود ، اما سرشار از ادویه جات بود ، سرشار از آنتی اکسیدان برای کمک به هضم غذا ، آرامش اعصاب و تقویت گردش خون.

امروزه ، نوشیدنی - مملو از چای ، شیر و شکر - در هند همه جا وجود دارد. چای با یک شایعه همسایگی یا یک بحث سیاسی تند همراه است. نحوه استقبال از میهمانان در خانه و بسته شدن معاملات تجاری است. کنار خیابان و ایستگاه قطار چای والها گلدانهایی دائماً حباب دارند و در طول روز عکسهای انتخابی به سبک اسپرسو را در لیوانهای شیشه ای یا گلگهای گل رس ارائه می دهند.

با این وجود تاریخ مدرن نوشیدنی مورد علاقه هند یک داستان تاریک است. انگلیسی ها از دهه 1650 میلادی به بعد طعم چای چینی را پیدا کردند اما تمایل بیشتری به پرداخت هزینه آن نداشتند. سپس ، در اوایل دهه 1800 ، یک بریتانیایی سرگردان کشف کرد که چای در حال رشد وحشی در شمال شرقی ایالت آسام است. صنعت چای هند متولد شد.

شاشی ثارور ، نویسنده کتاب Inglorious Empire ، کتابی درباره انگلیس ها در هند ، می گوید: مردم محلی در شرایط ناگوار برای تولید چای تلاش می کردند اما هرگز آن را نمی نوشیدند و ثواب مالی نمی بردند. تنها زمانی بود که انگلیس در دوران رکود بزرگ دهه 1930 تقاضا کاهش یافت ، انگلیسی ها هندی ها را به نوشیدن چای ترغیب کردند. او می گوید: "آنها که به مقادیر زیادی چای فروخته نشده گیر کرده بودند ، پس از یک قرن چشم پوشی از بومیان ، چاره ای نداشتند که بازار هند را هدف قرار دهند." "اقتصاد باعث مصرف چای شد."

بازدید : 47
يکشنبه 20 تير 1400 زمان : 11:12

ماسالا چای ارگانیک به صورت دسته های کوچک و فقط با استفاده از پرمیوم ، ارگانیک ، دارچین ، غلاف هل ، میخک کامل ، فلفل سیاه ترک خورده ، زنجبیل خرد شده و چای سیاه وحشی ساخته شده مخلوط می شود.

ماسالا چای ارگانیک به صورت دسته های کوچک و فقط با استفاده از مواد غذایی ممتاز ، ارگانیک ، دارچین ، غلاف هل ، میخک کامل ، فلفل سیاه ترک خورده ، زنجبیل خرد شده و چای سیاه وحشی ساخته شده مخلوط می شود.

خواندن این مطالب را نیز به شما توصیه می کنیم:

تاریخچه چای ماسالا

بهترین مارک چای ماسالا

بهترین چای ماسالا چیست

ترکیب ارگانیک ما مه ذهنی و صبحهای ابری را برای شما پراکنده می کند درست مثل کاری که نزدیک به بیست سال برای ما در سانفرانسیسکو انجام شده است. انرژی ، تمرکز و عطر و طعم کامل بدن ، این چای باعث شادی ناب در هر استنشاق می شود.

از اجاق گاز تا لیوان ، ترکیبی اختصاصی از یادداشت های تند ، شیرین و گلدار آشپزخانه شما را پر می کند و خانواده شما را راضی می کند. (بهترین وقتی که از لیوان چای ساخته شده از دست خود نوشیده اید.)

ترکیب چای ما کاملاً فقط در آب گرم و لحظه ای هوشیار از وقت شما نگه می دارد. یا کمی بیشتر وقت بگذارید تا آن را با شیر و شکر نیشکر روی اجاق گاز خود بپزید تا یک خوراکی خاص شود ، درست مثل کاری که ما در سماور انجام می دهیم.

هرچند که چای صبحانه خود را دوست دارید ، این نوشیدنی انرژی زای میلیاردها انسان صبح شاد در سراسر جهان ، برای صدها سال است. با آزمایش زمان ، ماسالا چای انرژی خالص ، شفافیت ذهنی و تقویت روحیه طبیعی را در هر جرعه فراهم می کند.

ترکیب چای تازه ما در تمام طول روز عالی است. در صبح. بعد از ظهر و حتی در شب.

ادویه جات ترشی جات کامل است و به صورت دسته کوچک و تازه از کشاورزان تهیه می شود که به طور پایدار تمرین می کنند. و چای سیاه ارگانیک یوننان که مخلوط شده است 75۵٪ کافئین قهوه دارد ، اما هرگز ناخوشایند قهوه یا سقوط کافئین در روزهای ظهر را به شما نمی دهد.

امکانات

با استفاده از 100٪ مواد آلی مخلوط شده است
دسته های کوچک با دست ساخته شده است
ادویه ها و چای حداقل 2 ماه درمان می شوند تا عطر و طعم عمیق و پیچیده ای داشته باشند
عطر و طعم کامل که با شیر یا آب غوطه ور است

2 فنجان آب فیلتر شده را بجوشانید و 2 قاشق غذاخوری مخلوط چای ماسالا اضافه کنید
شیرین کننده دلخواه (شکر نیشکر آلی خام ، عسل و غیره) اضافه کنید
به مدت ده دقیقه روی حرارت متوسط بپزید
1 فنجان شیر یا شیر جایگزین اضافه کنید
تقریباً جوش بیاورید. جوش نزن
درون فنجان ها صاف شده و لذت ببرید
برای یک درمان چای یخی ، بگذارید چای شما خنک شود و روی یخ آن را سرو کند

فواید چای برای سلامتی

بزرگترین فایده سلامتی چای شادی خالص است. چای باعث خوشحالی مردم می شود. در واقع خوشحالم تند ، غنی ، خامه ای ، کمی شیرین و کاملاً انرژی زا. اگر این کافی نیست ، در اینجا چند مزیت دیگر آورده شده است که ممکن است برای شما جالب باشد.

تقریباً به اندازه قهوه کافئین به اندازه یک فنجان قهوه کافئین. اما بدون سقوط
فواید سلامتی دارچین ممکن است شامل (طبق کتابخانه ملی پزشکی ملی ایالات متحده) ، کاهش اضطراب ، التهاب و سطح قند و تقویت طبیعی روحیه و تمرکز شما باشد.
مطالعات هل نشان داده است که فشار خون و وزن را کاهش می دهد
ثابت شده است که زردچوبه اضطراب و التهاب را کاهش می دهد
فلفل سیاه (معروف به "پادشاه ادویه ها") هم برای هضم غذا و هم برای روحیه مفید است. و این یک "آنتی اکسیدان فوق العاده" است
نکته اصلی این است که ماسالای تند ، خامه ای و شیرین که خیلی دوست دارید در واقع در سماور آغاز نشده است.

چای ما هزاران سال به هند برمی گردد. در اینجا ، تقریباً همه مادربزرگ ها اکسیر تمام روز آداپتوژنیک تهیه می کنند که به "کاشایا" یا "مادربزرگ ها شیر طلایی چای" معروف است. این دم خانگی برای همه سنین و شرایط سلامتی بود.

و هنوز هم با استفاده از زنجبیل ، زردچوبه ، شیر کامل و قند خام جاجری سرو می شود. شیر طلایی مادربزرگها شکم های آرام و خلق و خوی بالا را برای همه آرام می کند. در هند وارد "چای" شوید و کسی تصمیم گرفت مقداری برگ چای به این نوشیدنی اضافه کند و وویلا ، چای کافئین دار ("چای") متولد شد. نه تنها دارویی بود ، بلکه انرژی زا بود! نوشیدنی انرژی زا در تمام طول روز بنوشید.

بازدید : 148
يکشنبه 20 تير 1400 زمان : 14:03

بهترین مارک چای ماسالا هندی است. زیرا این نوشیدنی در اصل اصالت هندی دارد و یکی از نوشیدنی های مهم این کشور است. از چای ماسالا معمولا در مراسم خاصی مورد استفاده قرار میگیرد. ماسالا به هندی به معنی ادویه است. چای ماسالا به پنج هزار سال پیش در آسیای جنوبی بر میگردد. زمانی که پادشاهان قدیمی این چای را به عنوان نوشیدنی ای که خاصیت دارویی و درمانی داشت استفاده می‌کردند. در آن زمان نیز چای ماسالا به صورت سرد و گرم سرو می‌شد و از انواع ادویه‌ها در تهیه آن استفاده می‌شد. در واقع طرز تهیه آن در مناطق مختلف متفاوت بود .از آنجایی که این نوشیدنی به خوبی بین مردم محبوب شده، واردات آن نیز زیاد شده و تاجران زیادی این محصول را وارد کرده و به بازار عرضه میکنند.

مقاله مرتبط

تاریخچه چای ماسالا

یکی از بهترین برندهای چای ماسالا، چای ماسالا تی تو کاپ بوده که در مقایسه با برندهای خارجی دارای کیفیتی قابل مقایسه می باشد
چای ماسالا در سراسر جهان به دو صورت گرم و سرد استفاده میشود. اما چای ماسالا در کشور های دیگر با توجه به منطقه کشور و ذائغه مردم تهیه میشود. در بسیار از کشور ها چای ماسالا با ادویه های معطر سنتی و تندی همچون: دارچین، زنجبیل، میخک ، هل آنیسون ستاره‌ای (بادیان ختایی)، رازیانه، جوز هندی و شیر.تهیه میشود. ولی کشور های هستند که چای ماسالا را با میوه وسبزیجات، ویا با ترکیب گیاهان دارویی تولید می کنند.
چای ماسالا خواص درمانی زیادی دارد که میتوان به برخی از آنها از جمله:
درمان آنفولانزا
درمان نفخ
درمان تهوع دوران بارداری
کاهش و رفع التهاب
کمک به گوارش
از بین بردن باکتری های مضر بدن
کاهش التهاب و هورمون استرس در بدن
تمام ادویه های که در این نوشیدنی مورد استفاده قرار میگیرند، با هم تاثیرات زیاد و فوق العاده ای را برای بدن دارند. خواص ضد التهابی چای ماسالا بیشتر از زنجبیل است. مطالعات نشان می دهد که زنجبیل تاثیر مثبتی بر کاهش بدن دارد.
تقویت سیستم ایمنی بدن
این چای برای سیستم ایمنی بدن شما بسیار مفید است. میخک و دارچین بدنتان را قویتر میکند. یک خط دفاعی در بدن ایجاد میکند و اجازه نمیدهد عفونت ها از آن عبور کنند.
کاهش کلسترول بد خون و تری گلیسیرید
خاصیت انرژی بخشی
جلوگیری از تشکیل پلاکت های شریانی
کنترل انسولین و گلوکز خون
رفع خستگی
رفع سیاهی و پف دور چشم
بهبود سندرم پیش از قاعدگی
ضد آفتاب طبیعی
افزایش انرژی و هوشیاری
ضد قارج و ضد باکتریایی
بهبود سرماخوردگی
رفع گرفتگی سینوس ها
درمان آکنه و جوش صورت
کنترل فشار خون
چای ماسالا میتواند با مشکلات مربوط به خون مقابله کند، اگر دچار نوسان فشار خون هستید، چای ماسالا راه حل مناسبی است.
کنترل دیابت
مواد تشکیل دهنده چای ماسالا دارای خواصی هستند که به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک می کنند، حساسیت به انسولین در بدن را افزایش می دهد، همچنین سطح قند خون را کاهش می دهند و بدن بعد از مصرف چای ماسالا در دفع قند بهتر عمل می کند.
تنظیم ضربان قلب
پیشگیری از سرطان
موثر در لاغری
صاف و جوان کننده پوست
ضد آفتاب طبیعی
و...اشاره کرد.
چای ماسالا به دو صورت بسته بندی و فله ای به بازار عرضه میشود. که چای ماسالای بسته بندی شده خریدار و طرفدار های بیشتری نسبت به چای ماسالا فله ای دارد. که یکی از دلایل آن را میتوان سالم و بهداشتی بودنش دانست. و در کل بیشتر مردم برای مصارف خانگی تهیه میکنند که به صورت بسته بندی است. اما برای کافی شاپ ها که تهیه چای ماسالا بسته بندی به صرفه نیست، چای های ماسالا فله ای انتخاب خوبی است.
همانطور که گفته شد، چای ماسالا عمدتا از کشور های خارجی، مخصوصا هند وارد میشود. ولی برند های ایرانی هستند که این محصول را با توجه به ذائقه مردم و کیفیت خوب تولید کنند و بخاطر نبود هزینه واردات و واسطه ها، قیمت کمتری نسبت به نمونه های وارداتی دارند.
به دلیل وجود ذاعقه و صلیقه های مختلف نمیتوان قاطع گفت کدام مارک بهتر است. به عنوان مثال به دلیل وجود ادویه های تندی که در چای ماسالا وجود دارد، بعضی ها مارک هایی که تندی کمتری داشته باشند را ترجیه میدهند و یا با شیر استفاده میکنند. ولی بعضی ها هم از ادویه های تند خوششان میاد و مارک های تند تر را ترجیه میدهند.
اما اگر بخواهیم یک مارک با کیفیت و خوشمزه را نام ببریم، میتوانیم چای ماسالا تاج محل را که محصول هندوستان است را نام ببریم که در دو مدل ((spicy و(classic) عرضه میگردد.
دمنوش ماسالا spicy تاج محل کم شکر است و در بازار به عنوان ماسالای رژیمی شناخته میشود. چای ماسالا spicy تندتر از classic میباشد و برای افرادی که به طعمهای تندتر علاقه دارند مناسب است

بازدید : 200
پنجشنبه 24 تير 1400 زمان : 11:35

عصر چای ماسالا با روایات مختلف که خیلی دقیق نیست. قدمت آن به 5000 تا 9000 سال قبل برمی گردد. مردم بومی هند و تایلند معتقدند که چای ماسالا یک نوشیدنی دارویی بوده و متعلق به یکی از پادشاهان باستانی آنها بوده است. این چای علاوه بر منشا خود (هند یا تایلند) ،به طور گسترده ای در سراسر جهان شناخته شده و مورد استقبال قرار گرفته است و مصرف انواع چای های ماسالا در اروپا و ایالات متحده در دهه گذشته بسیار قابل توجه بوده و باعث شد خرید اینترنتی چای ماسالا به بالاترین رتبه خود در جهان قرار گیرد.

عامل دیگری که منجر به تشکیل ترکیبات مختلف در ترکیب اصلی چای ماسالا شد. این مربوط به قیمت بالای چای هند در حدود سال 1900 بود. در آن زمان چای سیاه بسیار گران بود. برای ترویج مصرف چای سیاه ، دستور کار شرکت هند شرقی این بود که چای سیاه را با سایر عناصر گیاهی مخلوط کند تا چای سیاه برای گروه های مختلف مقرون به صرفه تر شود.

چای ماسالا چیست؟

این یک نوشیدنی هندی است که با مخلوط کردن چای ، چندین ادویه و شیر تهیه می شود. نکته خارق العاده در مورد این چای معطر ، ترکیبات متعددی است که در تهیه آن استفاده می شود.

این نوشیدنی برای سلامتی بسیار مفید است و از ترکیباتی مانند چای سیاه ، میخک ، دارچین ، زنجبیل ، هل ، فلفل سیاه و شیر تشکیل شده است. هر یک از این ترکیبات در برابر بسیاری از بیماری ها مفید است.

چای ماسالا از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. میزان کالری این نوشیدنی مفید کم است و از ترکیباتی تهیه می شود که هر یک از آنها خواص و فوایدی برای بدن انسان دارند و مصرف آن برای همه سنین توصیه می شود.

مقاله مرتبط

بهترین مارک چای ماسالا

چای ماسالا همچنین با توجه به ترکیباتی که دارد به چندین روش در کاهش وزن کمک کرده و باعث کاهش چربی در بدن می شود.

طرز تهیه چای ماسالا

چای ماسالا به روش های مختلفی تهیه و سرو می شود که رایج ترین روش آن بصورت زیر می باشد:

ابتدا باید ادویه های مورد استفاده در چای ماسالا را در هاون کوبیده و به حالت پودری در بیاوریم سپس ادویه های آماده شده را به همراه دارچین و آب و مقداری زنجبیل بر روی شعله قرار داده تا بجوشن.

سپس باید به ترکیبات خود شیر را اضافه نموده و مقدار شیری که اضافه شده بستگی به خود شما دارد و آن مقداری چای سیاه اضافه نموده و صبر میکنید تا دم بکشد.

در مرحله آخر می توانید به چای خود شکر اضافه نماید و یا آن را بدون شکر نوش جان فرمایید.

طرز تهیه چای ماسالا سرد

در تهیه این نوع چای ماسالا باید مقداری آب را به همراه ترکیبات آن مانند فلفل سیاه ، هل ، دارچین ، رازیانه ،زنجیبل در ظرفی بر روی شعله کم جوشانده

پس از جوشیدن مقداری چای سیاه به آن اضافه نموده و صبر میکنیم تا دم بکشد پس از آن که چای در دمای محیط خنک شده آن را با استفاده از صافی در ظرفی صاف نموده و آن را درون یخچال قرار میدهیم به مدت تقریبا یک ساعت تا خنک شود.

سپس مقداری شیر را درون لیوان به همراه یخ ریخته و چای ماسالا را نوش جان میکنید.

نکات مهم درتهیه چای ماسالا

برای استفاده از ترکیبات در چای ماسالا باید حتما آن ها را آسیاب نمایید.

بجای استفاده ازچای های کیسه ای از چای های طبیعی و با کیفیت بالا استفاده نمایید تا چای شما طعم دل نشینی داشته باشد

برای چای ماسالا از شیر تازه و با کیفیت استفاده نمایید و مقدار آن نیز بستگی به خود شما دارد.

برای شیرین کردن چای ماسالا می توانید علاوه بر شکر از عسل نیز استفاه نمایید.

برای غلیظ کردن چای ماسالا می توانید از میزان آب اضافه شده کاسته و بر میزان شیر افزوده

فواید ترکیبات تشکیل دهنده چای ماسالا

زنجبیل: تقویت کننده سیسیتم ایمنی بدن و از بین برنده سلول های سرطانی

دارچین: یه ماده قوی برای پیشگیری از سرطان و علی الخصوص سرطان روده

چای سیاه: کافئین موجود درآن سبب افزایش انرژِی در بدن می شود.

هل: یه ماده مفید برای سلامتی قلب و ریه و ضد عفونی کننده قوی بدن

رازیانه: یک طمع دهنده طبیعی

میخک: به عنوان یک ضد عفونی کننده برای سیستم گوارش بدن از آن استفاده می شود.

نکته: پزشکان نوشیدن یک فنجان چای ماسالا در روز را توصیه می کنند تا خطر بیماری های قلبی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 7
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 13
  • بازدید سال : 125
  • بازدید کلی : 792
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه